Často kladené dotazy o operativním leasingu

Rádi vám poradíme s jakýmkoliv dotazem. Nenajdete-li odpověď níže, neváhejte a zavolejte nám.

Často kladené dotazy o operativním leasingu

  • Co je to operativní leasing (OL)?
    Je to služba a jeden z typů financování. Prostřednictvím tohoto typu financování si vozidlo nekupujete do vlastnictví ale de facto pronajímáte. Vozidlo je po celou dobu v majetku leasingové společnosti, která vám financování poskytla. Výhodou je, že vozidlo na konci stanovené doby vrátíte zpět leasingové společnosti a nemusíte se starat o následný prodej. Skvělé je, že podle rozsahu služeb nemusíte řešit pojištění, servisy, pneumatiky a další výdaje s provozem spojené. Vše může být součástí předem stanovené splátky.
  • Jaké jsou náklady po dobu využívání operativního leasingu?
    Fixní. To je nesporná výhoda oproti variantě, kdy vozidlo vlastníte. U operativního leasingu máte vždy předem jasně dáno, kolik vás vozidlo bude stát. Splátka zahrnuje veškeré povinné platby (silniční daň, rozhlasový poplatek atd.), ale také pojištění nebo servis a pneuservis. Rozsah služeb je jen na vaší volbě.
  • Skládá se před pořízením vozu akontace nebo mimořádná splátka?
    U nás ne. Naše nabídky jsou vždy kalkulované bez počáteční akontace. Nicméně může se stát, že pokud se schvalovateli nebude zdát bonita klienta v porovnání se splátkou vozu, může si vyžádat zálohu ve výši několika splátek, nebo část hodnoty vozu vyjádřenou v %. Tato mimořádná kauce je vratná na konci OL, nebo se splátka OL na celou dobu pronájmu o výši akontace vydělenou délkou pronájmu (v měsících) poníží.
  • Co ovlivňuje výši splátky operativního leasingu?
    Především vstupní cena a zůstatková hodnota vozu na konci OL, kdy vozidlo vracíte. Naše nabídky mají velmi dobrou vstupní cenu, protože u dealerů jednotlivých značek máme velkoodběry a na základě toho i slevy. Zůstatkovou hodnotu ovlivňuje aktuální i budoucí situace na trhu ojetých vozidel, výbava vozu, stáří vozu a stav tachometru. Proto nabídky tvoříme z několika variant výbavy a tu nejekonomičtější variantu teprve dáváme do nabídky.
  • Můžu si na jedno RČ nebo IČ objednat více vozidel?
    Ano, pokud prokážete dostatečné příjmy na splácení. Vozidla můžete odebírat na jeden subjekt jednorázově i postupně. S vyšším počtem odebraných vozidel dostáváte lepší podmínky na vozy další. Pokud budujete fleet, tak je dobré se držet jedné značky, kde za historické odběry dostáváte lepší podmínky.
  • Může si u vás pořídit vozidlo na OL cizinec?
    Ano, pokud prokáže pravidelný příjem a vztah k ČR (trvalý nebo přechodný pobyt). Také je možné vozidla odebrat na firmu (jednatel je cizinec), která má na území ČR sídlo.
  • Co když jsem začal podnikat nedávno a nejsem schopen doložit všechny požadované podklady pro získání ovzu na OL?
    Samozřejmě je to pro schvalování problém, ale není to neřešitelné. Pokud máte navazující podnikání (zaměstnanec -> OSVČ nebo OSVČ -> PO), pak se schvalování dá postavit na návaznosti a historii. Pokud máte pouze DP za jedno účetní období a zajímavé výsledky v současném roce, pak je schválení řešitelné. Pokud jste ale začali podnikat teprve před několika měsíci a nejste schopni doložit žádné účetní podklady, pak schválení bude opravdu problém. Ale i tak máme v nabídce vozidla, kde vám ke schválení stačí 2 doklady totožnosti. Výběr ale není velký. Vše je řešitelné individuálně, proto se na nás neváhejte se svým dotazem obrátit.
  • Co dělat, když bych potřeboval operativní leasing předčasně ukončit?
    Není to výhodné, ale dá se to zařídit. Každá společnost má kritéria pro předčasné ukončení smlouvy nastavena jinak a detailně vás s nimi seznámí při podpisu smlouvy. Vozidlo je ale možné v průběhu provozování převést na jiného zákazníka, který bude v podmínkách financování pokračovat.
  • Je možné vozidlo pronajmout třetí osobě?
    Ano. Pokud byste měli zájem využít operativního leasingu pro vaše podnikání, které se zabývá půjčováním vozidel, není problém, ale kalkulace nebude totožná s nabídkou na našich webových stránkách. Rádi ale kalkulaci k těmto účelům uzpůsobíme. V případě, že byste chtěli operativní leasing přepronajmout dál třetí osobě, pak nás o tom informujte a ke smlouvě necháme vystavit dodatek, který vás k tomu bude opravňovat.
  • Vyplatí se varianta full service?
    Pokud se o vozidlo nechcete starat, pak rozhodně ano. Ve splátce budete mít i servis a pneuservis po celou dobu platnosti smlouvy.
  • Co obsahuje splátka OL ve variantě full service?
    Splátku vozidla, komplexní pojištění, plný servis včetně spotřebního materiálu (olej, filtry, brzdové destičky, atd), letní a zimní sadu pneumatik včetně sezonního přezouvání a uskladnění , reporting a dálniční známky (silniční daň, poplatek za rádio, asistenci, náhradní vozidlo).
  • Pokud si vyberu variantu full service s plným servisem a pneumatikami, kam musím jezdit do servisu nebo pneuservisu?
    Každá leasingová společnost má po ČR vlastní síť partnerských autorizovaných servisů (podle značky vozu) a pneuservisů, kterou můžete využívat. Jedná se o desítky možností, kde je možné úkon nechat provést (při převzetí vozidla dostane klient seznam s přehledem, kde je nejbližší servis/pneuservis od místa jeho bydliště/podnikání).
  • Jaké pneumatiky dostanu v rámci operativního leasingu full service?
    Každá leasingová společnost má několik variant pneumatik. Od běžných po prémiový segment. Je na zákazníkovi, jaké si vybere. Rádi s výběrem pomůžeme, aby splátka byla příznivá a kvalita pneumatiky odpovídala kategorii vozidla.
  • Jaké pojištění je v balíčku u operativního leasingu?
    Standardně je ke každému vozu u naší společnosti dodáván balíček pojištění, který obsahuje zákonné pojištění, havarijní pojištění a základní asistenci. Za příplatek lze zajistit i pojištění skel, GAP, náhradní vozidlo a rozšířené asistenční služby.
  • Co se stane při totání škodě nebo když mi vozidlo odcizí?
    V rámci komplexního pojištění doporučujeme připojištění GAP, což je pojištění finanční ztráty právě pro tyto případy, pojišťovna dorovnává plnění do výše pořizovací ceny, takže po vás jako po klientovi nebude leasingová společnost nic nárokovat.
  • Co mám dělat při dopravní nehodě s vozidlem na operativní leasing?
    Postupujte, jako byste jeli jakýmkoliv jiným vozidlem. Zavolejte policii, případně sepište protokol o nehodě, a pokud jste nezpůsobili nehodu, zjistěte si číslo pojistky a název pojistitele, abyste mohli škodu nahlásit. Vozidlo má zákonné pojištění i havarijní pojištění, takže můžete být bez starostí. Současně je potřeba škodu nahlásit majiteli vozu – leasingové společnosti.
    Při předání vozu dostanete asistenční kartu pojišťovny s přímými kontakty na pojišťovnu.
    Pokud budete potřebovat poradit, jsme tu pro vás.
  • Jsou součástí nabídek i asistenční služby?
    Ano, jsou. Většinou jsou ve splátce uvedené asistenční služby se základním rozsahem. I zde doporučujeme nešetřit a přikoupit asistenční služby s větším rozsahem. Tato asistence je využitelná napříč Evropou, takže se nemusíte bát s vozem vycestovat do zahraničí. Pokud dojde k poruše, tak máte nárok na bezplatnou opravu, odtah do nejbližšího servisu a pokud by se oprava protáhla, tak i na ubytování nebo přistavení náhradního vozidla, abyste se bezpečně dostali domů.
  • Co vše potřebuji ke schválení?
    Standardně 2 doklady totožnosti, prokázat příjmy (OSVČ a PO 2 x daňové přiznání, RČ potvrzení o příjmu), 2 výpisy z bankovního účtu a vyplnit příslušnou žádost.
    PO – vyplnit žádost, doklady totožnosti, DP za poslední 2 období, rozvahu a výkaz zisků a ztrát
    FOP – vyplnit žádost, doklady totožnosti, DP za poslední 2 období a přílohu DP
    RČ – žádost, doklady totožnosti, potvrzení od zaměstnavatele (nebo 3 poslední výpisy z účtu)
  • Jak dlouho trvá, než se vše zpracuje a dostanu nové auto?
    Od dodání kompletních podkladů z vaší strany bude schvalovací proces trvat cca 4hodin. Následn dalších cca 48 hodin na přípravu smluvní dokumentace. Jakmile jsmlouva podepsána, objednává s vozidlo. Pokud není skladem, objedná se přes dealera jste informováni o předběžném termín dodání.
    Pokud je vozidlo skladem, nic nebránjeho předání. Jakmile bude vozidlo připraveno vyzveme vás k jeho převzetí.
  • Kde si vozidlo budu přebírat?
    Vozidlo si přeberete u smluvního dealera, u kterého bylo objednáno po schválení žádosti. O konkrétním místě a termínu vás vždy informujeme před podpisem leasingových smluv.
  • Mohu si měnit specifikaci vozu?
    Ano, i to je u nás možné, ale nedoporučujeme to. Vozy jsou nakonfigurovány tak, aby v nich pro daný vůz, značku nebo kategorii nechybělo nic z podstatné a využitelné výbavy. Nabídky kalkulujeme z několika různých výbavových sestav tak, aby současně byly co nejvíc ekonomické. Ze zkušenosti už víme, že každý zásah do specifikace ze strany klienta se negativně projevuje na splátce. Berte to tak, že si pronajímáte dopravní prostředek na příštích 2–5 let a jeho doménou by měla být užitečnost a bezpečnost na úkor krásy.
    Není problém ale vytvořit i nabídky přesně na míru a podle vašich požadavků. Rádi s vámi vše probereme a následně připravíme nabídku.
  • Kdy a kam mám vozidlo vracet?
    Každá leasingová společnost má trošku jiná pravidla vracení. Ale zpravidla budete vyzvání (i námi) několik měsíců před odevzdáním vozu, abyste se připravili na vrácení vozidla a přesný termín a místo.
  • Jak to funguje při vracení s oděrkami, škrábanci nebo jiným drobným poškozením?
    Nám i našim partnerům je jasné, že vozidlo bude primárně sloužit k ježdění, tudíž se předpokládá běžné opotřebení. Pokud na voze budou například drobné škrábance do 3–5 cm délky bez promáčknutí plechu, pak je vše v pořádku. Pokud ale bude škrábanec přes celé dveře, pak se samozřejmě bude řešit přes pojišťovnu a vy se musíte podílet na opravě do výše spoluúčasti. Při přebírání vozu dostanete k dispozici “driver’s set” s fotografiemi, na kterých uvidíte,, jaké poškození je ještě akceptovatelné a jaké už ne. Vozidlo vždy přebírá nezávislá společnost (Dekra, Cebia, SGS), která má předem stanovený manuál, podle kterého postupuje. Při předání leasingových vozů z firemních flotilvám můžeme asistovat.
  • Jak předejít nákladům na nadměrné opotřebení?

    Doporučujeme využít předprohlídky. Několik týdnů před vrácením vozidla se objednáte do leasingové společnosti (LS) ke kontrole vozidla před vrácením. Technik projde vozidlo a vyspecifikuje poškození, která bude LS při vracení akceptovat a které ne. Ty neakceptovatelné je potřeba řešit, a to 2 možnými způsoby:

    1. Pojišťovna si nechá vozidlo opravit v autorizovaném servisu a vy se budete podílet na škodě do výše spoluúčasti z HAV pojištění.
    2. Specializovaný partner na přípravu vozidla k vrácení opraví odřené ráfky kol, rozleští drobné škrábance nebo vytáhne z karoserie důlky po kamínkách atp.
    Po předprohlídce vám rádi spočítáme, která varianta vyjde příznivěji, a tu vám doporučíme.
    Máte také možnost doporučení oprav ignorovat. Pak ale počítejte s fakturací za tyto oprav na straně LS, která většinou stojí víc než navrhovaná řešení.
  • Pokud si budu následně chtít opět vzít operativní leasing, dá se zařídit návaznost stávajícího a budoucího operativního leasingu?
    Ano, jakmile se bude blížit vrácení stávajícího vozu, spojíme se s vámi a připravíme navazující nabídku podle vašich představ. Následně zajistíme, abyste stávající vozidlo vrátili a rovnou usedli do vozidla nového.
  • Co když bych se rozhodl na konci operativního leasingu vozidlo odkoupit?
    Ano, i to jde. Leasingová společnost vám nabídne několik měsíců před koncem přednostní odkup za zůstatkovou hodnotu. Pokud by vás nabídka zaujala, pak ji můžete využít a vozidlo si koupit nebo dál profinancovat klasickým úvěrem. Pokud ne, tak jen vozidlo vrátíte po uplynutí doby nájmu na smluvené místo. Existuje i operativní leasing s garantovaným odkupem, na kterém se dohodnete předem. Ale otevřeně, není lepší zase usednout do nového vozu, když váš starý vrátíte?
  • Jak to funguje s limitem km? Co se stane, když limit přejedu, nebo nedojedu?
    Každá naše nabídka má roční limit km a volnou hranici. Počítáme ale s tím, že se může stát, že v daném období najedete víc, nebo míň km, než jste při pořizování čekali. U každé nabídky najdete sazbu za přejeté km nad rámec stanoveného limitu, kterou budete doplácet, a sazbu za nedojeté km do stanoveného limitu, kterou vám leasingová společnost kvůli nižšímu opotřebení vozu bude vracet.
    V průběhu OL, když LS vidí, že najíždíte méně, nebo více, doporučí přepočet, aby se nestalo, že budete zbytečně doplácet.
  • Jak je to u operativního leasingu se zárukou?
    V rámci nového automobilu máte plnou záruku od výrobce minimálně na dobu 24 měsíců. Automobilky dnes nabízejí za příplatek při konfiguraci prodlouženou záruku až na 5 let. V případě, že budete volit delší dobu pronájmu, pak doporučujeme si tuto záruku připlatit.
  • Co mám dělat když…..?
    Pokud si nebudete v průběhu využívání vozu na operativní leasing od CarSoul vědět s čímkoliv rady, pak jsme tu pro vás – kdykoliv se obraťte na naši zákaznickou linku.
    Některé automobilky navíc nabízejí zvýhodněné slevové podmínky pro vybrané cílové skupiny. Pokud patříte do jedné z níže uvedených, neváhejte si říct o ještě zajímavější individuální nabídku na operativní leasing.
    • Česká lékařská komora
    • Česká stomatologická komora
    • Česká komora veterinárních lékařů
    • Česká lékárnická komora
    • Komora auditorů ČR
    • Komora daňových poradců ČR
    • Česká advokátní komora
    • Notářská komora České republiky
    • Soudcovská unie
    • Asociace dopravních pilotů
    • Česká konference rektorů
    • Pojišťovací zprostředkovatel / finanční poradce
    • Hráč nebo zaměstnanec klubu hokejové Extraligy
    • Hráč nebo zaměstnanec klubu 1. fotbalové ligy
    • Zdravotně postižená osoba, držitel průkazu TP, ZTP nebo ZTP/P
    • Autoškola

Často kladené otázky o odkupu ojetých vozů z operativního leasingu

  • Kde si vozidlo můžu vybrat?
    Jednoduše v nabídce na webových stránkách CarSoul. Pokud vás tam žádné vozidlo nezaujalo, tak stačí napsat nebo zavolat, říct nám přesnou představu a my vám odpovídající vozidlo zajistíme.
  • Mohu si vozidlo někde prohlédnout?
    Ano, každé vozidlo které si vyberete, si můžete samozřejmě prohlédnout a projet. Není problém si přizvat i svého mechanika, abyste měli jistotu.
  • Jakou mají nabízená vozidla historii?
    Každé vozidlo v nabídce je vrácené z operativního leasingu. To znamená, že bylo pořízeno v ČR. Má v VTP jednoho majitele. Máte jistotu, že nikdo nemanipuloval s tachometrem, protože je to doložitelné servisní historií, která probíhala po celou dobu výhradně u autorizovaných servisů, a pokud na autě byla jakákoliv škoda, není problém zjistit kompletní rozsah oprav na dané vozidlo za strany LS a pro kontrolu i ze strany pojišťovny.
  • Jak je to se zárukou ojetých vozidel z operativního leasingu?
    Vozidla byla prodávaná jako nová, to znamená se standardní zárukou 24 měsíců. Některé automobilky nabízejí prodloužené záruky a prémiové značky mají i předplacené servisní balíčky na několik let. U každého vozidla se to tedy bude lišit. My vám samozřejmě dáme informaci, jak je to se zárukou u vybraného vozidla před jeho případnou koupí.
  • Pokud se pro vozidlo rozhodnu, kdo mi zajistí financování?
    My. Připravíme vám k porovnání nabídky na financování konkrétního vozidla včetně pojištění. Vy si pak vyberete jen délku splácení, výši akontace a my připravíme zbytek.
  • Je možné pořídit vozidlo na úvěr, i když nemohu dokázat příjmy?
    Ano. U levnějších vozidel do 300–500 tis. Kč stačí dostatečná akontace, 2 doklady totožnosti a odjíždíte.
  • Jak je to se servisem a pneumatikami u těchto vozidel?
    Vzhledem k tomu, že vozidlo bude vaším majetkem, tak je na vás, kde budete vozidlo servisovat a kde budete přezouvat pneumatiky. Může se ale stát, že na vozidle ještě běží záruka nebo servisní balíček, a pak je dobré servisovat v autorizovaném servisu, abyste o záruku nepřišli. Může se také stát, že vozidlo dostanete s další sadou pneumatik, která zbyla po operativním leasingu. Pak máte alespoň na chvíli vystaráno.
  • Jak dlouho trvá celý proces schvalování?
    Od doložení kompletních podkladů ke schválení trvá proces cca 48 hodin. U některých leasingových společností známe výsledek schvalování i do 30 minut a do hodiny můžeme mít kompletní dokumentaci k podpisu.
  • Co je vše potřeba doložit ke schválení na FO, FOP nebo PO?
    Standardně 2 doklady totožnosti, prokázat příjmy (OSVČ a PO 2 x daňové přiznání, RČ potvrzení o příjmu), 2 výpisy z bankovního účtu a vyplnit příslušnou žádost.
    PO – vyplnit žádost, doklady totožnosti, DP za poslední 2 období, rozvahu a výkaz zisků a ztrát.
    FOP – vyplnit žádost, doklady totožnosti, DP za poslední 2 období a přílohu DP
    RČ – žádost, doklady totožnosti, potvrzení od zaměstnavatele (nebo 3 poslední výpisy z účtu)
    U některých vozidel vám bude ke schválení stačit předložit 2 doklady totožnosti nebo uhradit akontaci v požadované výši, kdy leasingová společnost příjmy nezkoumá. U každého vozidla vám ukážeme možnosti, za jakých podmínek se dá vozidlo schválit.
  • Mohu dát své stávající auto na protiúčet?
    My vozidla nevykupujeme, ale rádi vám zajistíme výkup u našich partnerů. K prvotnímu nacenění výkupní hodnoty budeme potřebovat zaslat velký a malý technický průkaz, fotografie ze všech stran vozidla a interiéru. stav km a upozornění na všechny nedostatky, aby nabídka byla co nejpřesnější.
  • Je možné financování s 0% akontací?
    Ano i tuto variantu umíme schválit. Bude ale potřeba prokázat perfektní bonitu.
  • Je potřeba mít havarijní i zákonné pojištění?
    Ano. Bez zákonného pojištění nesmí vozidlo vůbec do provozu. Havarijní pojištění je požadavek společnosti, která na vozidlo poskytla úvěr. Můžete si nechat obě pojištění započítat do splátky úvěru na odkup vozidla, nebo si vozidlo pojistit individuálně. Návrh na pojištění vám zpracujeme vždy do splátky a naceníme ho i samostatně pro porovnání.
  • Mohu si najít své vlastní vozidlo a u vás zajistit pouze financování?
    Ano, není problém. Rádi se vám postaráme pouze o financování a případně o pojištění vozidla.
  • Jak vychází z porovnání operativní leasing vs. Nákup auta na úvěr?
    Typ financováníOperativní leasingÚvěr
    Komu patří vozidloLeasingová společnostZákazník
    Kdo je provozovatelemZákazníkZákazník
    Doba financování24 – 60 měsíců12 – 84 měsíců
    AkontaceNeAno
    PojištěníVe splátceVe splátce, individuálně
    Následný prodej vozuNeřešíteJe na vás
    Předčasné ukončeníJe možné **Je možné **
    Servisní úkonyMohou být součástí splátkyŘešíte individuálně, servisovat můžete kdekoliv
    PneumatikyMohou být součástí splátkyŘešíte individuálně

    *Někdy se může stát, že jako formu zajištění úvěru leasingová společnost požaduje zápis do VTP jako majitel vozidla. Zákazník bude zapsán v OR jako provozovatel. Po splacení úvěru přechází vozidlo do majetku zákazníka.

    ** U operativního leasingu se bude přepočítávat zůstatková hodnota, ze které vychází splátka. Podle toho bude určena finální částka za předčasné ukončení. Vozidlo zůstane leasingové společnosti, pokud se nedohodnete na odkupu do vašeho majetku.
    U úvěru doplatíte nesplacenou část úvěru a vozidlo je vaše.


Proč mít auto od CarSoul?

Nabídky od všech dealerů

Agregujeme nabídky napříč trhem a od téměř všech dealerů pro co nejférovější nabídku.

650+ prodaných aut ročně

A hlavně spokojených zákazníků. Už 7 let vás spojujeme s vašimi vysněnými auty.

Nejsme stroje

Zakládáme si na lidském přístupu a nadstandardní zákaznické péči. Vyzkoušejte nás!

Experti na firemní flotily

Navrhneme vám firemní fleet podle vašich požadavků a vezmeme si na starost její správu.